luni, 7 mai 2012

Explica tu!

Si intervii la un moment dat pentru ca nu mai ai de ales. Deja nu`ti mai place scenariul,actorii sunt prost coordonati, regizorul nu`si face treaba iar cel ce plateste pentru piesa, adica eu, sunt nemultumita. Eu nu fac viata usoara nimanui, scene mai sunt, iar ei isi vor gasi rolul in alta parte daca vor persevera in cautarea lor. 
Asa ca treci la fapte. Si spui simpul : "Gata! Du-te! iesi afara!" Intrebarile ce vin din partea lor sunt prea putin interesante pentru mine incat sa dau o jumatate de raspuns daramite sa explic pe intelesul lor ce anume m-a adus in fata lor cu afirmatia asta, ca e stupida ar zice unii. Explicatiile nu le dau eu, nu vreau eu sa fiu Judecata de Apoi, sa cantaresc faptele pe taler, ai facut si bine, dar totusi micul rau e mai greu decat marele bine. Daca te-as simti important as face si asta, dar tu cauti apreciere pentru ce ai facut tu, si o cauti pentru ca in mod principal tu nu esti satisfacut de ce ai facut, ai nevoie sa`ti spuna altii cat esti de bun. Nu, nu esti bun, poate pentru altcineva, dar pentru mine nu. 
Oamenii din exterior sau implicit parerile lor sunt semnificative pentru tine, vrei sa`mi dai peste nas ca eu am gresit. Poate. Se prea poate sa ai dreptate, dar ce`mi pasa mie de dreptatea ta? Dreptatea mea e mai importanta, pentru ca eu consider just ce fac, cum fac si in ce mod. 
Asa ca, explica`le tu. Spune in stanga si`n dreapta despre cat de gresita sunt eu, despre cat de infirma emotional sunt si cat de rece imi e sangele in vene. Cu siguranta, mie nu`mi pasa. Ai atata libertate incat poti face ce vrei cu ea, te poti folosi in fel si chip de funiile alea, sa le tragi in favoarea ta, dar ghici ce? Eu nu sunt papusa in jocul tau, aici eu sunt papusarul, si tu implicit devii coordonat de mine. Nu`i ok? Cauta alti colegi de scena, alt scenariu si alt regizor. 
Intotdeauna ai de ales. Ca alegi sa suferi, sa fii fericit, sa treci mai departe sau sa incerci sa faci rau este strict problema ta. Da, sunt perfect de acord cu tine. Te simti mai bine ca primesti cuvintele "Ai dreptate!" fara o mica insemnatate in ele? Nu stiu, dar nu te intreb, pentru ca nu vreau sa stiu. Informatia pe care tu o cauti nu coincide cu a mea. 
Eu stiu, intotdeauna stiu. Tu esti cu pasul ametit, pierzandu`ti echilibrul pe o mica piatra in mijlocul raului. Eu am cazut de multe ori, dar singura am iesit din apa desi nu stiu sa inot, pentru a sta cu ambele picioare pe pamant. Nu astepta mana intinsa de la mine, n`o vei primi, dar poti da explicatiile corecte altcuiva care iti va oferi compasiune pentru a te ajuta. Poate te angajeaza si in piesa lui, poate te ia chiar actor principal. Cine stie?